دسته‌بندی نشده

ویژگی های گلدان سفالی

ویژگی های گلدان های سفالی

ویژگی های گلدان سفالی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ویژگی های گلدان سفالی آشنا کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید امروزه به علت بیشتر شدن  وسعت زندگی شهری، اکثر مردم در خانه از گل و گیاه مراقبت می‌کنند و برای اینکار از گلدان‌‌های مختلف استفاده می‌کنند. نگهداری از گیاهان در خانه زیبایی و نشاط را در خانه بالا می‌برد و چه بهتر است که از گیاهان مختلف استفاده کنیم. اما در در این موضوع صرفا نوع گیاه اهمیت ندارد. بلکه گلدان آن گل، چه بسا اهمیت بیشتری دارد. چه از لحاظ رشد آن گیاه، و چه از نظر زیبایی آن گیاه در خانه.

ویژگی های گلدان سفالی

پس باید در انتخاب نوع گلدان و رنگ آن، دقت لازم را به کار ببریم. انواع مختلف گلدان از جمله سفالی، چوبی، سرامیکی، فلزی، پلاستیکی، فایبرگلاس و سیمانی است. پیشنهاد می‌کنیم بین این انواع گلدان از گلدان سفالی برای گیاه خود انتخاب کنید که در ادامه در رابطه با آن می‌خوانید.

شما می‌توانید بهترین گلدان های سفالی را با بهترین طرح و رنگ و مناسب ترین قیمت، از فروشگاه صنایع دستی مینیاتوریست ابریشمکار تهیه کنید.

مزایای گلدان سفالی

سنتی‌بودن

گلدان‌های سفالی سنتی هستند. وسایل سنتی از تزئینات بسیار مناسب برای دکور خانه‌ها محسوب می‌شود. گلدان سفالی به دلیل سنتی‌بودن حس خوب روزگار قدیم و بزرگتر‌های فامیل را به ما منتقل می‌کند.

مفید برای گیاه

گلدان‌های سفالی برای گل و گیاه و رشد آن‌ها مفید هستند. منافذی که در گلدان سفالی وجود دارد باعث تنفس راحت گیاه و رشد آن می‌شود. زیرا رشد یک گیاه در درجه‌ی اول به ریشه‌ی آن گیاه بستگی دارد و وقتی گلدان از منافذ زیادی برخوردار باشد ریشه‌ی گیه به راحتی امکان تنفس و رشد دارد.

پیشنهاد می‌کنیم بعد از خواندن این مطلب، مقاله‌ی سفال و مراحل ساخت آن را مطالعه بفرمائید.

ویژگی های گلدان سفالی

معایب گلدان سفالی

شکنندگی

در ابتدا باید بگوئیم که این مشکل در گلدان‌های سفالی ارزان قیمت مشاهده می‌شود. گلدان‌های سفالی از نظر کیفیت سفال و کیفیت ساخت، انواع مختلفی دارد که باید در زمان خرید به آن‌ها دقت کرد. در صورت خرید گلدان سفالی ارزان ممکن است در اثر سرما بشکند.

کم‌شدن آب

همانطور که گفته شد ریشه گل و گیاه در گلدان سفالی تنفس بهتری دارد که باعث رشد بیشتر گیاه می‌شود. و این امر به دلیل وجود منافذ بسیار روی گلدان‌های سفالی اتفاق می‌افتد. اما همین منافذ زیاد از طرف دیگر باعث می‌شوند که گیاه آب بیشتری نیز در اثر تبخیر از طریق منافذ از دست بدهد. در نتیجه گیاه به آبیاری بیشتری نیاز دارد.

برای خواندن مقاله‌های بیشتر و البته بررسی و خرید انواع صنایع دستی زیبا با قیمت عالی، همین حالا به فروشگاه اینترنتی صنایع دستی مینیاتوریست ابریشمکار مراجعه کنید.

لطفا پیج اینستاگرام صنایع دستی مینیاتوریست ابریشمکار را دنبال نمائید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *